08.07.2007 14:42    

admin
TAMAMEN KİŞİSELLEŞTİRİLEBİLİR ARAYÜZ

* Blender arayüzü birbirine yapışık alanlardan oluşur. Bu alanları bir Excel tablosuna benzetebiliriz. Aynı tablodaki hücreler gibi alanların genişliklerini ve yüksekliklerini ayarlayabilir, yatay ya da dikey olarak ikiye bölebiliriz. İkiye böldüğümüz alan içerisinde iki yeni alan oluşur. Bu alanları da yine bölebilir veya birleştirip eski haline getirebiliriz.
* Blenderdaki alanların içeriğini kendimiz belirleriz. Böylece ekranda istediğimiz kadar çok ya da az bileşeni gösterebilir. Menüyü aşağıya ya da yukarıya koyabilir, ya da tamamen yokedebiliriz. İster tek 3B görüntü penceresiyle çalışır, istersek üç ana görünüş ve bir perspektif ya da iki perspektif kullanabiliriz.
* Alanların ekran üzerindeki yerleşimini ve gösterecekleri bileşenleri isteğimiz doğrultusunda ayarlayarak farklı işlevleri için eniyileştirilmiş ekranlar düzenleyebiliriz. Blender'ı eşsiz kılan özelliği bu ekranlardan istediğimiz sayıda tanımlayabilmemiz ve klavye kısayollarıyla bu ekranlar arasında kolayca geçiş yapabilmemizdir. Böylece modelleme, hareketlendirme, UV kaplamaları düzenleme ve kaplama resimlerini boyamak için farklı ekran düzenleri kullanabiliriz.
* Blender arayüz yapısı farklı işlevler için farklı ekranlar tanımlayabilmemiz dışında ekran çözünürlüğü düşük olanlar için daha az bileşen içeren rahat ekranlar ya da yüksek çözünürlükte çalışanlar için daha çok bileşen içeren ekranlar tanımlamaya da olanak sağlar. Ayrıca pencereler yerine ekran alanlarının kullanılması bileşenler üstüste binmediği için daha hızlı çalışmaya olanak sağlar.

OYUN MOTORU

* Blender bütünleşik bir oyun motoru içerir. Oyun motoru ile üç boyutlu oyunlar yapmanın yanı sıra herhangibir etkileşimli 3B içerik de oluşturabilirsiniz. Hazırladığınız sanal mekanlarda gerçek zamanlı gezebilir ya da herhangibir operasyonun uygulamasını bilgisayar başında yaptırabilirsiniz.
* Oyun motorunu kullanırken pek çok şey için program kodu yazmadan sadece logic bricks denen bileşenleri birbirine bağlamanız yeterli. Daha karmaşık işlemleri Blender'ın içine gömülü Python dilini kullanarak gerçekleştirebilirsiniz.
* Hazırladığınız 3B içeriği tamamlandığında çalıştırılabilir dosya (*.EXE dosyası) olarak kaydedebilirsiniz. Bu dosya Blender yüklü olsun olmasın OpenGL destekli herhangibir bilgisayarda çalıştırılabilir (Elbette Windows'ta yarattığınız EXE dosyaları Linux'de çalışmaz).

DOSYA YAPISI

* Blender'ın dosya yapısı (blend formatı) bir veritabanına benzer. Üzerinde çalıştığınız bütün verileri bu veritabanı içine alıp kaydedebilirsiniz. Örneğin kaplama olarak kullandığınız resimleri ayrı birer dosya olarak kullanmak yerine kolayca blend dosyasına gömebilirsiniz. Böylece tüm çalışmanızı tek bir dosyada tutarak taşınabilirliğini arttırabilirsiniz.
* Kısa aralıklarla yapılan güncellemeler sonucunda eski sürümle kaydedilen bir dosyayı yeni sürümle açmak ya da zaman zaman daha yeni sürümle oluşturulmuş bir dosyayı eski bir sürümle açmak isteyebilirsiniz. Blender açtığı dosyada tanımadığı özelliklerle ilgili verileri görmezden gelecek ve çalışmanızı tanıyabildiği verilerle açacaktır.
* Blender'ın içindeki metin editörü sayesinde çalışmanızla ilgili notları ya da sadece o dosya için yazdığınız betikleri (python scriptleri) blend dosyası içinde saklayabilirsiniz.

Kaynak: muhuk.com

> 1 <
Copyright © 2004-2022 SQL: 0.689 saniye - Sorgu: 41 - Ortalama: 0.01679 saniye