29.05.2008 18:24    

ares90
benim bire fikrim var ve sizin yorumlarınızı bekliyorum arkadan itisli arabalarda tekerlere gucu iletmek icin olan milin etrafına mıknatıs yerlestirip bir manyetik alan olustursak ve mil dondukce elde ettigimiz gerilimi on taraftaki tekerlere elektrik motoruyla versek nasıl olur?

30.05.2008 07:25    

databox
valla dava büyük olur

30.08.2008 19:08    

hollandali
araba gider zanederim

31.08.2008 09:20    

ares90
neden gitsin?aslında tekerleklerede koyulabilir fren balatası gibi.hatta uretilen enerjiden faydalanarak ters akım vererek manyetik kuvvetle fren perfomansı bile artabilir?

ares90 (31.08.2008 09:35 GMT)

11.09.2008 11:27    

eemir
valla ilginç. denemek lazım. buradan elde edilecek elektrik ile lamba ve klima fala bile çalıştırsan baya bir tasarruf sağlanır.

04.10.2008 14:17    

mesutgüneri
selam ares ben mesut senin dediğin sistem çok süper bir fikir ben okuduğumdan bu yana araştırmaya başladım mühendislerle falan görüştüm olur diyorlar ama milin üzerinde elektrik üretmek için bobin oluşturmak gerekiyor yukarıda bir arkadaşın dediği gibi ters akım vererek sadece ileri gidişi değil arabanın buz üzerinde ve ya kaygan yollarda kaymadan lastiklerini kilitlemeden durdurmasıda sağlanabilir eğer bu tür başka düşüncelerin hakkında konuşmak görüşmek isterseniz arkadaşlar email vermek yasak! mesajlarınızı bekliyorum ben de böyle şeylere çok meraklıyım dır.

admin (04.10.2008 14:39 GMT)

04.10.2008 14:29    

ares90
ters akım fikride benim:D ben bu sene sonuna dogru bunu projeye donusturmek ve ufak caplı bir makette denemek istiyorum zaten.

04.10.2008 15:07    

admin
Sevgili ares90;

Benim branşım da elektrik. Dolayısıyla konu hakkında sağlam bilgim var. Düşüncelerin güzel, ancak olayı fizik kanunları çerçevesinde düşünmek gerek. Elbette hayal etmeden yeni fkirler bulunmaz, benim de amacım senin tüm düşüncelerini baltalamak ve hevesini kırmak değil. Sadece bu kadar basit bir düşünce sence daha önce kimsenin aklına gelmemiş midir?

Mesele şu ki: Arka tekerleklerde elektrik üretmek için yerleştireceğin mıknatısların yada bobinin birbirlerine karşı manyetik alandan kaynaklanan bir direnci olacaktır. Bu direnç petrol türevi yakıtı yakarak elde edilen enerjinin bir kısmının kaybolmasına neden olacağından; Sonuçta sen petrolü yakarak patlama sırasında oluşan basınç enerjisini kinetik enerjiye çeviriyorsun, ardından da bu kinetik enerjiyi elektrik enerjisine çevirip yeniden kinetik enerjiye çeviriyorsun. Toplamda sisteme dışarıdan hiç enerji katılmadığı için enerji dönüşümleri sırasında yaşanan kayıpların ardından araç eskisinden daha yavaş gidecektir.

İçten yanmalı motorlarda benzin, dizel yada Lgp havayla karıştırılarak buhar halinde pistona püskürtülür ve pistonun içinde patlama gerçekleşir. Otomobillerde teknoloji geliştikçe yüksek beygir gücüne rağmen az yakıt tüketilmesi mantığı tamamen içten yanmalı motorun verimini artırmak ve yakıtı en yüksek oranda yakmakla mümkün. Ancak yine de tasarrufun artması mümkün, bence motorda oluşan ısı kullanılarak sisteme ısı enerjisini katmak suretiyle bir miktar tasarruf sağlanabilir. Üreticilerin onu da düşündüğünü ancak fiyat/performans açısından yeterli bulmadıkları için gündeme getirmediklerini tahmin ediyorum.

Bedava elektrik ürettiğini söyleyen sistemler veya makineler mutlaka ama mutlaka kapalı devre içine dışarıdan bir enerji alırlar. Aksi mümkün olsaydı fizik bilimi diye bir şey olmaz, tüm kurallar alt üst olurdu.

Enerji kaybının minimuma indirildiği bir sisteme dışarıdan güneş enerjisi veya yerçekimi enerjisi ile destek sağlayabilirsen o zaman işe yarar bir buluş ortaya çıkar.

Yakın geçmişte Bursa ‘da bir iş adamı sürekli elektrik üreten bir makine yaptığını duyurmuştu. Mesela orada fizik kanunlarına uygun bir durum var ve gerçekten yaptığı şey mümkün. Çünkü oluşturduğu kapalı devre sistemde kayıpları çok çok aza indirerek büyük çekiç benzeri metallerle yerçekiminden yararlanmıştır. Yani sisteme dışarıdan yerçekimi enerjisi katılmaktadır.

Hasılı; bir buluş-icat düşlerken mutlaka fizik bilimine başvurmak gerekir.
Lütfen; Düşünmekten ve yorumlamaktan, fırsat buldukça da bizimle paylaşmaktan çekinmeyin.
Düşünmek iyidir!

09.12.2009 08:25    

bulder17
bu tür elektrik akımını trenlerde düşünelim. tren rayların üzerinde belirli bir hızla giderken sürtünmeden dolayı bir enerji meydana geliyor. rayların içerisine döşenecek bir akım iletkeni ile her istasyonda bir trafo oluşturulabilir. böylece elektrik üretimi sağlanmış olur. sonuçta elektrik santrelleinde de ısıdan yada belirli bir enerjiden üretim yapılmıyor mu.... rüzgar santralleri gibi çevre dostu üstelik geri dönüşüm gibi birşey
nasıl fikir?

07.05.2011 17:29    

erromeo
Sistemin çalışmasına imkan yok ne yazıkki...
bu her elektrikçinin bir zamanlar kafa yorduğu bir meseledir. peki neden imkansız ?
örneğin elinizde 10kw bir motor olsun ve bu arka tekerleklerdeki itme kuvvetini sağlasın. motor milinden 8 kw civarı güç alınır. araba yürüdükçe öntekerlekteki dinamolar (alternatör yada neyse...) döndükçe elektrik üretecek yolun sürtünmesi vs hesaba kat ne oldu 7kw civarı bir güçle mil döndü. dinamo uçlarından da 5 kw alacaksın ayrıca dinamo üzerinde oluşan zıt emk fren etkisi yaratarak arka tekerleklere yani motora yüklenecek ve daha çok elektrik harcatacak :) burası dünya uzay falan değil burda kayıplar var... sen bu kayıpların alayını sıfıra indirsen bile motora yük binince dinamo yine motoru besleyemez...

fakat bir yol daha var... otomatik kontrol ;) (tabi her coğrafyaya uymaz ama türkiye için ideal). siz bu sistemi bir otomatik kontrol sistemiyle yönetirseniz işin verimi oldukça artabilir, nasıl mı? aslında bu kontrol sistemi güç yönetimini kontrol ederek daha çok elektrik döngüsü oluşturacak... birinci görevi mototrun dinamo tarafından zorlanmasını engelleyerek dinamonun az fakat sabit bir güç üretmesini sağlamak. ikincisi motor ve dinamo gerilim ve akımlarını diferansiyel olarak ölçerek yolun eğimi algılayabilir. yani yokuş aşşağı giderken hem motor hem dinamodan elektrik üretebilir ve bunları akülere depolayarak düz yolda yada yokuşlar kullandırabilir.

lafın kısası kontrol sistemi dışardan bir kaynaktan güç alınırmışcasına bu sistemi yönetebilir ve kayıpları karşılayarak sistemi uzun süre çalıştırabilir...

> 1 <
Copyright © 2004-2022 SQL: 0.896 saniye - Sorgu: 70 - Ortalama: 0.0128 saniye