16.09.2022 13:19    

BLack|E
Herkese Merhaba,
Yapmak istediğimi resimlerle desteklemeye çalıştım,
inters ile yapmaya çalıştım ama sonuca ulaşamadım,
90° dik açı işi zorlaştırıyor.

1.Çizgiyi seçip dxf kodlarını aldım
2.Dairenin merkezini getpoint ile seçerek koordinatını aldım
3.Bu noktayı 1 numara da seçtiğim çizginin açısına göre, polar yöntemi ile tespit ettim
4.getpoint ile nokta seçtim

5.Seçtiğim 4 numarada ki seçimin resimdeki gibi dikine gelen noktanın koordinatlarını tespit etmek

16.09.2022 20:42    

ProhibiT
Merhaba,

Gayet ayrıntılı olarak çözmeye çalıştığınız problemi açıklamışsınız. Doğrudan hedeflediğinizi anlatmak yerine, şu veya bu şekilde kendi görüşünüze göre girdiğiniz yolu anlatmışsınız. Konu başlığında yazıldığı gibi, "Inters" ile var olmayan bir Dik'in Ayağı bulunamaz. Hap gibi çözüm vermek, bu böyledir demek, hem mümkün değil, hemde pek uygun gelmedi. AutoLisp&VisualLisp kitabımızdan alıntılarla bazı konuları açıklamak daha faydalı olacak, başka yazar arkadaşların da işine yarayacaktır.

Konuyu benim bakış açımla özetleyip basite indergersek;
- Seçilen doğruya (1) çemberin (2) merkezinden geçen (1) çizgisine paralel olan çizgi üzerinde verilen uzaklıkta (polar distance) bir nokta (3) bulmak.
- Seçilen (4) noktasından (2) - (3) doğrusuna dik inmek. Haliyle bu inilen dik, ilk seçilen (1) doğrusuna da (iki hat paralel olduğundan) dik olacaktır.



Burada sarı renk ile işaretlediğim bölümdeki, "Doğru, bombesi sıfır olan Eğri'dir" ifadesine dikkatinizi çekerim.
Konuyla pek ilgili olmasa da, merak edenler için (merak etmeseniz de, bu işe girince, önünde sonunda karşınıza çıkacak) vlax-curve... fonksiyonlarındaki "parameters" kavramı da gayet net açıklanmış.



vlax-curve-GetClosestPointTo fonksiyonuyla, belirli bir noktadan (4), seçilen bir eğri (doğru da olabiliyordu, 1) üzerindeki en yakın nokta bulunabiliyor. Bu ne demek?



Gene Sarı Renk ile vuguladığım kısımda açıklandığı gibi, bir Noktadan bir Eğri'ye (Doğru da bir Eğri'dir) Dik inmiş oluyoruz.



Konunun bütünlüğü açısından bu son kısmı da eklemekte fayda var. Burada da, inilen dik Eğri'nin uzantısı üzerinde olması durumu açıklanıyor.

Buraya kadar seçilen (koordinatları bilinen) bir noktadan, Bir Eğri'ye (Doğru veya başka türde de olabilen mevcut bir AutoCAD nesnesine) Dik inmeyi açıkladık. AutoCAD ve AutoLisp'in bize sağladığı kolaylıklar sayesinde işimizi tamamladık.

Bir AutoCAD nesnesi yok ise ve dik inilmek istenen Doğru (başlangıç ve bitiş noktaları olmak üzere) iki nokta (koordinat takımı) ile tanımlıysa; bu iki noktadan geçen doğrunun denklemi yazılır... seçilen dış nokta ile dik ayağından geçen noktanın denklemi yazılır (ki bu ikince denklemde bilinmeyen Dik Ayağı'nın koordinatları yer alacaktır). İki Doğrunun dik olması için, vektörel çarpımlarının 0 (sıfır) olması gereğinden, denklem çözülerek Dik Ayağı (koordinat takımı) bulunur. Aslında kolay ve basit bir matematik işlemi. Merak eden olursa ayrıca anlatırım.

Selam ve saygılarımla herkese kolaylıklar dilerim.

18.09.2022 18:25    

BLack|E
Hocam teşekkür ederim. Çok faydalı bir bilgiydi.

> 1 <
Copyright © 2004-2022 SQL: 1.285 saniye - Sorgu: 57 - Ortalama: 0.02255 saniye