Lisp yazmak aslında basittir. Temel başlangıç seviyeleri insana zor gelmez. Çünkü ilk başladığımızda hep command ile yazdık.
İleriki zamanlarda ise entmake ile nesne oluşturmaya başladıl. Activex öğrenince vla-add ile devam ettik.
Başlangıçta yazdığımız lispler uzun olmadığı için çok da zorlanacak bir yeri yoktu.
Ancak zamanla sizin de şuan istediğiniz karmaşık şeylere girdiğimizde hep kodlar uzadı hem de kontrolü bazen elden kaçırdık.
Hata yapmak istemiyorsanız yada daha az hata yapıp ipin ucunu kaçırmak istemiyorsanız lispi tek parçada yazmamaya çalışın.
Örneğin;
İki nokta arasına çizgi çizmek istediğinizde ve bu işlem sürekli tekrarlanacak ise ara gövdelerle çözün.
Bunun için entmake ile nesne oluşturacak bir komut yazalım.
Kod:
(setq p1 (getpoint "\n1.Nokta:")
p2 (getpoint p1 "\n2.nokta:"))
Bu komut dizimi ile P1 ve P2 değişkenlerine iki koordinat ataması yaptık.
Nesneyi oluşturacağımız bir işlev hazırlayalım
Kod:
(defun cizgiciz (n1 n2 /)
(entmake
(list (cons 0 "LINE")
(cons 10 n1)
(cons 11 n2))))
Yukarıdaki işlevi iki nokta arasında çizgi çizmek istediğimiz her yerde kullanabiliriz.
yapmamız gereken;
Kod:
(cizgiciz p1 p2)
Bu komut ile örneğin 50 tane çizgi çizilecek ise, sürekli tekraralamak yerine basit bir tekrar ile hep kodları kısaltabilir hemde hakimiyeti sağlarsınız.
Lisp yazarken en önemli şey ise, doğru kurgu ve doğru kodlama.
Kurgunuzu yanlış yaparsanız kodları sil baştan yazmak zorunda kalabilirsiniz...
Başarılar...