05.02.2015 16:11    

mimdenizb
Merhaba arkadaşlar,

Elimde haritacılardan aldığım sadece çizgilerden oluşan üç boyutlu bir çizim var. (Yani 3d max te wireframe görünüşüne sahip bir obje gib). Bunun kesit ve görünüşünü almam gerekiyor. Kesiti şimdilik boş verdim, görünüş alsam bile yeter..

Autocad in 3 boyutuna çok hakim değilim ama forumlardan araştırmama göre sadece solid bir cismin kesit ve görünüşünü alabiliyoruz (?)

Çizimi solid yapmam için sanırım önce surface yüzeyler oluşturmam gerekiyor (?) Perspektiften bakarak z doğrultusundaki referans çizgilerini kullanıp yüzeyler yapmam mümkün müdür?

Ya da düşüncemin çok aksi kolay bir yöntem var mıdır? (Bu arada elimde autocad 2014 mevcut, 2015 ten çok farkı olmasa gerek)

Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

05.02.2015 23:26    

alumina
elinizdeki, büyük ihtimalle total station la alınmış 3d rolovedir. plan, gorunus ve kesit çıkarmak için surface den sonra solid e çevirmenize gerek yoktur. surface ve mesh gibi nesnelerden de tıpkı solid nesneler gibi plan, kesit, gorunus çıkarılabilir. 3dface komutunu kullanarak elinizdeki çizimde 3d yüzeyler oluşturup sonra bunları surface modele cevirin. sonrasında flatshot komutuyla plan ve gorunusleri, section komutuyla da kesitleri çıkartın.
3dface komutunu girdikten sonra seçeceğiniz 4 nokta arasında 3dface yüzeyler oluşacaktır.

06.02.2015 08:16    

mimdenizb
sevgili alumina,

elimdeki çizim aynen dediğiniz gibi bir rölöve.
anlattığınız uygulamayı denedim ve tam olarak aradığım cevabı buldum.

referans noktalarını kullanarak yüzey yapmayı becerememiştim. 3d face komutu tam olarak istediğim şeydi.
yüzey işlemini tamamladıktan sonra diğer kısımlara geçeceğim, sonuçlandırabilirim diye düşünüyorum.

sanırım tek sıkıntı sadece 4 noktayı seçip yüzey yapması, oysa ki 4 ten fazla kırılma noktası olan yüzeyle var. yamalı gibi görünse de görünüş kısımlarında sorun oluşturmayacağına inanıyorum

tekrardan teşekkürler. cevap alamasaydım 3d max te modellemeye girişecektim, bu çok iyi oldu.

06.02.2015 08:35    

alumina
kırılma noktası 4 ten fazla bile olsa siz 4. noktayi tikladıgınızda o 4 nokta arasında 2 adet 3dface olusacak ve komut sonlanmayacaktır. nokta secimine devam ederek yuzey olusturabilirsiniz. butun yuzeyler olustugunda surface modele donusturun. sonrasında plan kesit gorunus cıkarmak cok kısa surecektir. kolay gelsin.

06.02.2015 21:15    

attilakoncagul
obje polyfacemesh mi. bunu objenin özelliklerinden görebilirsin. muhtemelen polyfacemesh tir.
eğer öyleyse objeyi seçtikten sonra mesh yapıp ( modify - creat mesh) sonrada da aynı sekmelerden creat solidface yap.
sonra flatshot ile isteklerini gerçekleştirebilirsin.

> 1 <
Copyright © 2004-2022 SQL: 1.026 saniye - Sorgu: 56 - Ortalama: 0.01832 saniye