21.09.2011 15:05    

uthque
Herkese merhaba,

Elimdeki çizimi ve koordinat sistemini, çizimin koordinatlarını değiştirmeden belli bir açıda döndürmek istiyorum. yani başka bir deyişle, ekranda gördüğüm çizim belli bir açıda dönecek ve ucs-world ayarım da yine çizimle beraber aynı açıda dönecek. ama herhangi bir koordinat değişikliği (yani ıd komutu ile okuduğum çizimin herhangi bir noktasındaki koordinat) olmayacak. bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim.

teşekkür ederim.

21.09.2011 21:10    

ehya
- çiziminizi orjin noktasına göre çevirin.
- orjin noktasından döndürme açısı kadar açıya sahip bir çizgi çizin.
- ucs komutunun object alt komutunu kullanarak son çizdiğiniz çizgiye göre ucs açısını döndürün.

22.09.2011 11:59    

uthque
Ehya,

cevabınız için teşekkür ederim ama çizimi orijin noktasına göre (0,0,0 noktası) rotate ettiğimde koordinatlar değişiyor malesef. belki yapmak istediğimi tam olarak anlatamadım. belki ekteki jpeg dosyası biraz daha açıklayıcı olabilir.



resimde de görüldüğü gibi viewcube belli bir açıda rotate edilmiş ve cursor da aynı şekilde dönmüş. bu çizimde ucs-world komutu çalıştırdığımda cursor ve viewcue aynen bu şekilde kalıyor (yani bildiğimiz ortogonal 90 dereceye gelmiyor). benim yapmaya çalıştığımda bu. autocadi ilk açtığımızda normal olan cursor, viewcube ve çizimi belil bir açıda döndürerek resimdeki hale getirmek. bunu yaparken de 1) çizimin koordinatları değişmeyecek. 2) ucs-world komutunu çalıştırdığımda cursor resimdeki gibi olacak. 3) viewcube resimdeki gibi görünecek.

umarım daha açıklayıcı olmuştur. tekrar teşekkür ederim.

saygılarımla,

22.09.2011 12:12    

ehya
Yazdığım 3 basamaklı işlemde son yazdığımı da yapsaydınız bu dediğinize benzer olacaktı.
Ancak resimdeki gibi istiyorsanız,
viewcube'de bulunan N ile E arasındaki yarım yay parçasına mouse'un sol tuşu ile basılı tutup çevirin.

22.09.2011 13:37    

uthque
Ehya,

cevabınız için tekrar teşekkür ederim. ilk cevabınızda önerdiğiniz 3 basamaklı işlemin tamamını uyguladım (son basamak dahil) ve aşağıdaki görünüme ulaştım.



görüntü olarak benim istediğimle (N-S-W-E yönleri hariç) uyumlu görünüyor. çizim belli bir açıda dönmüş ve ucs ayarım da önerdiğiniz ucs-object komutuyla istenilen açıya ayarlanmış durumda. ancak benim ulaşmaya çalıştığım durumla ilgili şu farklar var:

1. ilk adımda önerdiğiniz orijin noktasına göre döndürmeyi yaptığım anda bütün koordinatlar değişiyor.
2. ucs-object komutuyla ayarladığım açılı cursor, ucs-world komutu ile tekrar eski haline geliyor (oysa ben açılı şekilde kalmasını istiyordum)

ancak viewcube'de bulunan n ile e arasındaki yarım yay parçasını tutarak çevirdiğimde sanırım sorun çözülüyor. tek sorun rastgele veya göz kararı ile değil de tam bir açı ile nasıl çevirebileceğim (örneğin 30 derece). bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim.

zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.

23.09.2011 10:54    

ehya
Burada el ile yapılan döndürme işlemi "roll angle" adı altında "viewtwist" sistem değişkeni adını kullanarak kaydediliyor. ancak kullanıcıya sayısal olarak değiştirme izni verilmiyor.
veri tabanından değişiklik izni varmı ona bakmak lazım. eğer var ise lisp ile yapılabilir.

23.09.2011 11:39    

uthque
Ehya,

sizin önerdiğiniz 3 basamaklı işlemi biraz değiştirerek biraz da üstüen birkaç basamak daha ekleyerek sorunu hallettim. kısaca açıklamak gerekirse,

1. (0,0,0) noktasından başlayan ve istenilen açıda rotate edilmiş bir line çizdim.
2. ucs-object komutu ile koordinat sistemini bu doğruya göre ayarladım ve bu koordinat sistemine bir isim verdim (mesela u)
3. "plan" komutu verip ucs opsiyonundan 2. adımda tanımladığım "u" koordinat sistemini seçtim.

böylece tüm çizimim istediğim açıda dönmüş oldu. koordinatları değiştirmemiş oldum ve de ucs-world komutunu verdiğimde de cursor açılı haliyle kaldı. (viewcube da istediğim oryantasyona geldi)

ilginiz için teşekkür ederim.

18.11.2014 07:48    

tankaray
selam ehya hocam, uthque beyin son olarak yazdığı işlemlerin tamamını yaptım ama deneme olarak kullandığım projemin önceden koordinatlarını yazdığım köşenin koordinatları değişti.sayın hocam arkadaşımızın dediği mümkün mü ? bir projemizi belirli bir açıda rotate yapacağız ama proje üzerinde hiç bir noktanın koordinatı değişmeyecek ?

18.11.2014 08:29    

ehya
O zaman aşağıdaki komutu sırası ile uygulayın.

DVIEW (enter)
(enter)
TWIST (enter)
(istediğiniz açıyı girin) (enter)
(enter)

18.11.2014 12:16    

özkan-wien
WCS niz "world" de, plan "UCS" niz de istediginiz bir sekilde ayarli olursa cizim döner ama koordinatlariniz ayni kalir.
•User Coordinate System (UCS)
•World Coordinate System (WCS)

Masanin üstünde kagit var hesabi.
Kagidi dönderirsen masa Dönmez. Masayi dönderirsen , masa da Döner kagitta.

özkan-wien (18.11.2014 12:39 GMT)

18.11.2014 12:27    

özkan-wien
ek Bilgi olarak WCS sisteminiz herhangi bir "UCS" (kullanici koordinat sistemi) e ayarliysa. Dogru koordinati görmek icin su lispi kullnaabilirsiniz.
;ucs to wcs
(defun c:u2w()
(setq ucspick (getpoint "\nnokta"))
(setq ucsxy (list (car ucspick) (cadr ucspick)))
(setq wcsxy (trans ucsxy 1 0))
(princ wcsxy)
)

özkan-wien (18.11.2014 12:37 GMT)

20.11.2014 12:52    

tankaray
Sayın EHYA hocam mesleki çalışmalarımızda bize yardımcı olan, gerektiğinde bizi zor durumlardan kurtaran,bize zaman kazandıran bu kıymetli bilgileri bizimle paylaştığınız için sonsuz saygılarımı sunuyorum hocam....

20.11.2014 12:54    

tankaray
Özkan-wien verdiğiniz bilgiler için teşekürlerimi sunarım sağolun hep var olun üstadım..

> 1 <
Copyright © 2004-2022 SQL: 1.489 saniye - Sorgu: 80 - Ortalama: 0.01861 saniye