13.06.2006 08:52    

bektas001
tomatito ya katılıyorum. bu işin sonu yok

13.06.2006 09:04    

mbiterge
bencede en iyisi autocad yetersiz deniyor ama bilinmeyen okadar çok komut varki ben 7 yıldır kullanıyorum ama dahayeni keşfettiğim komutlar var ben hem 2 boyut hemde 3 boyut çiziyorum ve şuana kadar hiç bi sıkıntıyla karşılaşmadım

13.06.2006 11:30    

bektas001
mbiterge arkadaşım hiç 3d modellerinde değişiklik yapmak ihtiyacı duydun mu.

yapısal değişiklilker özellikle.

bunu geçtim 30 parçadan oluşan bir montaj grubunda mil çapını değiştirmen gerkiyor.
mile takılan 15 parçan varsa autocad de 15 parçanın mil çapını genişletmen gerkiyor. tabi bunların teknik resim görünüşleri ve patlatılmış montaj görünüşleri de dahil.

ama bu işlemleri mechanical desktop, inventor ya da solidworks ile parametrik olarak yapman için sadece mil çapını değiştirmen yeterli olacaktır.
aynı anda bütün parçaların update olacak. teknik resim görüşüşlerin ve patlatılmış montaj gurupları da dahil.

antetdeki değişikliklerden bahsetmiyorum bile.

bu yüzden autocad herkez için yeterli bir program değildir. bu arada ben autocad i 9 yıldır kullanıyorum ve son 6 yıldır bana yetersiz geliyor.

08.07.2006 08:24    

bektas001
APOKİ haklısın ancak unuttuğunuz birşey var. solidworks unsur tabanlı parametrik bir yazılım. tasarımın her aşaması kaydedilir ve istenilen her an değiştirilebilir.

autodesk firmasının pazarlama stratejisinde bu özelliklerin autocade eklenmesi yok. bu yüzden solidworks, autocad yerine mechanical desktop ve inventor ile karşılaştırılmalı.

10.07.2006 14:03    

lonelyness
ya ıkısınıde ogrensek dıyorum
neden ayrım soruyosun kı zaman varsa bence ıkısınıde ogren ve rahatlaaa
bıyere gıdınce autocadda ıyıyım solid o kadar deıl dıyecegın yeree
ıkısındede ıyıyım ıkısınıde bılırım dersın

!!!

13.07.2006 10:15    

ilker1975
uzun zamandır autocad ve solidworks kullanıyorum. solidworkste katı modelleme montaj ve drawing işlerini bence autocad ten daha kolay yapılıyor. bunun yanında yapmış olduğunuz makinanın yada sadece bir parçasının ağırlık ve dayanım hesapları solidde çok basit olarak yapılabiliyor.tabi bu işlemler kullanıyıca göre değişebilir. bence iyi bildiğinizden şaşmayın.

13.07.2006 10:36    

energy2000
Arkadaşlar ben autocadla gözümü açtım ayrıca solid de kullandım, daha doğrusu ilk göz ağrısı derler ya... tabiki her proğramın kendine özgü artı ve eksileri var. Ama en önemlisi çok fazla proğram öğrenmeye çalışarak hepsinde de yarım olmak yerine bir veya birkaçında uzmanlaşmak daha iyi olmazmı.

13.07.2006 16:28    

altınay
autocad 2 boyut tasarımda dunya devı

3 boyutlu tasarımda kullanılan daha genıs kapsamlı programalar var

16.08.2006 16:12    

tolis
yinede auto cad :)

17.08.2006 05:19    

huseyinkenar
solidte çizim çok yavas ve uzun sürüyo autocadte kendini geliştirebildiysen cok seri çizimler yapıp zamandan kazanabilirsin.katı model olarak solid daha gerçekçi ama bencede autocad

17.08.2006 06:14    

bektas001
arkadaşlar yine tekrarlıyorum unsur tabanlı ve parametrik tasarımlar yapmanız gerekiyorsa kesinlikle solidworks öneriyorum.

17.08.2006 06:19    

altınay
autocadin artık 3d gelısmesını beklicez

17.08.2006 18:50    

NOKTA
autocad sitesinde solid. konuşulmamalı artık ikisi farklı biri 3d renderda uzman diyeri 2d-3d uzman .şu bilinsinki autocad üzerine temeller kurulur her yazılıma nerdeyse dwg-dxf uzantısıyla autocadle uyumlu olsun diye tasarlanıyor.autocad lisp ve dcl,macro,net teknolojileriyle açık kodlamaya yakın imkanlar sunar

18.08.2006 07:23    

bektas001
bence autocad sadece 2d çizimlerde uzman. autocad 3d konusunda çok yetersiz. özellikle endüstriyel ürün tasarımı ya da kalıpçılık ile uğraşıyorsanız.

örneğin autocad ile solid obje üzerinde açtığınız deliği, oluşturduğunuz fillet değerini , loft ya da swepp işlemlerinden sonra bunları değiştirme şansınız yok. ama yine autodesk ürünleri olan AMD, inventor, gibi sektörel yazılımlar tasarımınızın her aşamasında size esneklik sağlıyor

autodesk ürünleri dışındaki tüm ürünler render, fea(sonlu elemanlar analizi),simülasyon, ve buna benzer tüm sektörel çözümlerini ayrı paket olarak satıyor. örneğin pro engineer, catia, unigraphics bütün bu yazılımlar modüller halinde pazarlanıyor.

hangi programların üstün olduğunu tartışmak yersiz. ama dediğim gibi 2d çizimlerde autocadin
üstünlüğü tartışılmaz.

19.08.2006 18:37    

masterbg
autocad ile başla solid ile devam et :)

19.08.2006 19:12    

NOKTA
reklam yapmak yasaktır arkdaşlar (kendimden biliyorum)

20.08.2006 15:17    

yazgunesi
Her Autocad'in versiyonu farklıdır ! :-) Tartış tartış bitmez bu 2d - 3d konusu yaw. Mesala yani Autocad 2000 ile Autocad 2007 aynı şey değildir derler birtakım rivayetlere göre... Autocad diye bahsedilirken genelde eklentisiz standart versiyondan bahsedilir..Bu autocad programının versiyonunu açıklamaya özen gösterelim ki, yapabileceğimiz işin niteliği değişir....

21.08.2006 09:26    

Emrah_B
Bakın arkadaşlar Solidworks bir 3d modelleme programıdır sadece bu işe yarar, autocad için ise 3d çizim o kadar önemli değildir. Şematik çizim için tasarlanmış bir programdır. Ayrıca autocad geri dönüşsüz bi programdır. Atıyorum yaptığınız bi şekle extrude uyguladınız fakat değer yanlış girilmiş ve ya günler sonra o boyut revize edilmesi icap etmiş sil baştan yapmalısınız. Ama solidworks, pro/engineer, catia gibi programlarda sadece 3d çizilebildiği için istediğin değeri revize eder ekler çıkarırısın. Bu tarz programlarda sağ yada sol köşede bütün yaptığın işllemler listelenir. 50 aşama ile çizilmiş bir şeklin 8. aşamasını değiştirmen gerektiğinde yandan görür değiştirirsin ama autocad te o konuma kadar siler (diğer üstüne çizdiklerinle bağlantılı olduğunu kabul et) tekrar bütün aşamaları çizmek zorunda kalırsın. Dolayısıyla eğer 3d çalışacaksan autocadi boşver....

24.08.2006 12:34    

KaraBey
autocad çok daha yaygın bir çizim programı. bence autocad solidworks den bir adım önde.

24.08.2006 13:00    

fecibay
tabiki AutoCAD arkadaşlar AutoCAD in önderligini bi kere her yerde olan ve rahatlıkla alabileceginiz kurs yerlerinden anlarsınız 50 tane autoCAD kursu varsa !tane solid var fark ortada

Copyright © 2004-2022 SQL: 1.381 saniye - Sorgu: 99 - Ortalama: 0.01395 saniye