19.10.2009 16:16    

ProhibiT
Merhabalar Arkadaşlar :)

Sakın nazire gibi anlaşılmasın, ama yaklaşık 15 yıl önce yazdığım bir programı bu konuyla ilgili olduğu için burada bilgi ve ilginize sunmadan geçemedim. Bu son halini buradan bir arakdaşımız smyrna15 için güncellemiştim, sizlerle de paylaşmak istiyorum...
174410-kotk.rar
Associative Elevation olayının update de dahil çözüldüğünü göreceksiniz. Burada anlatması çok uzun detayları var programın, diyalog penceresinden kolaylıkla görebilirsiniz özelliklerini. :)

Selamlar, Sevgiler, Herkese Kolay Gelsin...

Düzenleme: Bu konuyla ilgili olarak, harbi65 arkadaşımızın sorduğu bir soruya karşılık özel mesajda yazdıklarımı burada da paylaşmak istedim;

----------------
Handling dediğimiz kavram: AutoCAD her objeye bir numara veriyor, o obje silinse bile asla o numarayı başka bir objeye vermiyor. Objeyi entget ile aldığınızda 5 gurup kodlu numara (assoc 5) yani.

KotK lispinde de bunu kullandım. Referans kot block'u nun handling numarasını o aileden her kot blokuna invisible attribute olarak veriyorum. Çizim değiştirildiğinde, move, stretch, copy gibi komutlar uygulandığında. Ya da kullanıcı referans kot değerini değiştirdiğinde, veya referans kot blokunun yeri değiştiğinde... O handling numarasından referansını bulup yeni kot değerlerini hesaplıyor ve kot değerlerini update ediyor...

Üstelik KotK'nın bambaşka özellikleri var, ille de yatay düzlemi esas almak zorunda değil. Herhangi bir açıdaki yer düzlemini alabilir. İllede pozitif Y aksı yönünde çalışmak zorunda değil, Negatif Y aksı yönünde de çalışabilir. Referans düzleminin her iki yönünde de çalışabilirsiniz, abarttıysanız kafa aşağı ya da resim üzerine herhangi bir açıyla yatırılmış kesit ve cephelerde de kullananabilirsiniz. Bir çizim içinde sınırsız sayıda cephe ya da kesit çizebilir, her birinin kot gurubunu kendi içinde tutarlı aileler olarak biribirinden bağımsız olarak verebilirsiniz.

Hangi metrik birimde çizerseniz çizin, Kot değerlerini hangi metrik birimde istiyorsanız kolaylıkla pull-down bir menuden seçebilirsiniz. Program başlangıçta, sizin "dimscale" değişkeninizi alır, diyalog box tan değiştirebildiğiniz bir ölçeğe sahiptir. Yani Çiziminizin Global Ölçeğinden farklı ölçekte kotlar verebilirsiniz...

Her zaman bir kot ailesine "add" seçeneğini kullanarak, ilgili kot gurubu içlerinden birine tıklayarak seçip, yeni kotlar ekleyebilirsiniz, refenslarını kendi tanıyıp doğru değer yazılır. İstediğiniz anda, kot gubu içinden bir objeyi silebilir ya da kopyalabilirsiniz. Update edildiğinde her şey yerli yerine oturur, bütün kot değerleri (yeni kopyalananlar da dahil) yenilenirler...

Çalışmamızın herhangi bir noktasında, kot blokunun şeklini Tipini değiştirmek istersek, bütün çizim içindeki block'ları, regen bile yapmadan, ekranda hiç bir obje kıpırdamadan update eder. Bir tek KotK block'u kullandığı için asla kirlilik ve karmaşa yaratmaz. Bir çizim içinde istediğiniz sayıda Kot gurubu yapabilirsiniz, her biri kendi referans objesini unutmaz, ve biribirilerine karışmazlar. Tek ortak noktaları aynı Kot Block'unu kullanmalarıdır. Çizim içinde bir kot ailesini seçip Kot Block'unun tipini değiştirirseniz çizim içindeki bütün kot Block'ları redefine olurlar.

KotK hiç bir şekilde dışarıdan bir block insert etmez, seçilen block tipine göre kendi blocklarını kendi create eder. Kullanılan block'ların kompleks sayılabilecek bir yapısı vardır, invisible attribute olarak kendi aile bağlarını tanır, referansını bilir, unutmaması gerekenleri kendi içinde barındırır. Böylelikle block'ların farklı tanımlanmasından doğabilecek karmaşaların önüne geçilmiş olur.

Aslında bu programla ilgili yazacak çok şey var da, fazla detay, uzun hikaye. Burada paylaştığım versiyonunda çizimde veya kot değerlerinde bir değişiklik yapıldığında, KotK'yı çalıştırıp update edilmek istenen Kot gurubu içinden bir obje seçip güncelleştirmek gerekiyor. Henüz hiç bir ortamda paylaşmadığım versiyonunda ise, Object Reactor kullandım. Yani sonuç olarak Aynı associative Dimension larda olduğu gibi, kotlarla ilgi bir değişiklik olduğunda, kendiliğinden bütün değerler ve özellikler değişiyor. Daha önce de bahsettiğim gibi, sonuçta maddi bir değeri olduğundan ne Source Code'unu ne de herhangi bir compile edilmiş halini hiç bir yerde paylaşmadım...
----------------

ProhibiT (15.05.2012 09:42 GMT)

20.10.2009 07:35    

oden
Merhaba prohibit,
Nazire edilecek yada yanlış anlaşılacak durum yok. Elinize sağlık epey uğraşmışsınız. Lispinizin ilginç ve güzel özellikleri var. Bende uzun zaman önce yazdığım üstteki lispimi rötuşlayıp duruyorum. Takıldığım yerlerde ise revizyona ara veriyorum.

20.10.2009 13:31    

homojen
Alıntı
oden :
Alıntı
homojen :
arkiteraya üye olmak lazım ve oranın download bolumunden yararlanmak ıcın 50 mesaj atılması gerek kı orada her yere mesajda yazmaıyorsunuz.. bunu indirmenin daha kolay bir yolu olmalı :S


Oysaki linkini verdiğim mesaj bölümünden off line durumda iken arkitera'dan dosyayı çekebiliyorum. Dolayısı ile sorun olmaması gerekiyor diye düşünüyorum. Acaba bana download izni verirken size niye vermiyor? Çok ilginç.



arkiteranın çalışma sitili o . ie çerezleriniz sebebiyle sistem sizi tanıdığı için o linkten siz indirebiliyorsunuz. ilginiz için teşekkür ederim.

homojen (20.10.2009 13:38 GMT)

20.10.2009 14:37    

oden
Sayın homojen mesajınızı değiştirmeden önceki yazdıklarınızı üzülerek söylüyorum okumuş bulundum. Hiç bir karşılık beklemeden paylaştığım bu çalışmamı maalesef yanlış değerlendirdiğinizi görmek beni üzdü. Dosyayı indiremediğinizi mesajla belirttiğinizde e-mail olarak dün göndermedim mi?

Kulladığım tarayıcının çerezlerinden dolayı dosyayı indirebildiğimi belirtmişsiniz. 5-6 aydır google chrome kullanıyorum. Test etmek için bütün çerezlerimi sildim İ.e, chrome ve firefox ile ve hatta cep telefonumun tarayıcısından da olmak üzere arkitera forum sayfasında verdiğim linkten ck.v14.3 versiyonunu sorunsuz şekilde indirdim. Bu linki vermeden önce autocadokulu.com forum sayfasına yüklemek istedim fakat forum sayfasında böyle bir özellik yok. Bunun üzerine yönetici arkadaşlara verdiğim rapidshare linklerinden dosyayı download sayfasına eklemelerini rica ettim. Autocadokulu/Download bölümüne ayrı bir sayfa açmak istemedim. Daha ne yapmalıyım bilmiyorum. Forum sayfasına ekleme imkanı varsa buyrun ekleyin ben bulamadım maalesef...

Neyse konuyu büyütmeye gerek yok sizde yazdıklarınızdan pişman olmuşsunuz ki mesajınızı kısa bir süre sonra değiştirmişsiniz fakat mesajınızı talihsiz şekilde görmüş bulundum. :con

20.10.2009 15:11    

homojen
arkiteradaki linkinize tıkladığımızda karşımzıa çıkan üyeliğe henüz hak kazanmamış kullanıcıların karşılaştığı mesaj aşağıdadır..

bu sayfaya erişim yetkiniz yok. Bu birkaç nedenden ötürü olabilir:

Kullanıcı hesabınız bu sayfaya erişim için yeterli yetkiye sahip olmayabilir. Bir başkasının mesajını düzenlemeye, yönetici özelliklerine veya başka ayrıcalıklı bir sisteme ulaşmaya mı çalışıyorsunuz?
Mesaj göndermeye çalışıyorsanız, hesabınız yönetici tarafından etkisiz hale getirilmiş ya da aktivasyon bekliyor olabilir.

Evet bir anlık kendimce haklı ama olmaması gereken düşünceyle aklımdan geçenleri yazdım. fakat sonra buna mecbur olmadığınızı düşünerek mesajımı editledim.

Saygılarımla..

20.10.2009 20:27    

oden
Resimde işaretlediğim yere tıkladığınıza emin misiniz? Varsa ortada bir sorun emin olalım. Rapidshare üyeliğim olmadığından yüklenen dosya bir süre download olmazsa silinebiliyor. Orada kalacak diye bir kural, garanti yok! Üyeliği olan kişiler upload edip linkini verebilirler.

Ck v14.3 download linki:

Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız.



admin (12.12.2017 21:07 GMT)

26.12.2009 14:11    

tekniker002
merhaba ;

osman abi her zaman yanımdasın.

Allah razı olsun. emeğinin kıymetini artırsın. sevgiyle ..öğrencin...

26.12.2009 14:45    

mateus
emeğine sağlık

10.01.2010 11:06    

oden
Alıntı
tekniker002 :
merhaba ;

osman abi her zaman yanımdasın.

Allah razı olsun. emeğinin kıymetini artırsın. sevgiyle ..öğrencin...



Teşekkür ederim ibrahim, Allah (c.c) hepimizden razı olsun. :blush

Alıntı
mateus :
emeğine sağlık



Teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim.

Umarım bir daha silinmeyecek olan rapid linkini altta veriyorum. Üstteki linkten çekemeyenler bunu denesinler lütfen.

admin (12.12.2017 21:08 GMT)

02.10.2010 16:48    

gkazanci
Merhabalar başka bir arkadaşın konusu ama size ekte verdiğiniz lispin kullanımını anlatmanızı rica edebilirmiyim :)
nasıl kullanıldığı hangi kısayol ile çalıştıgı hakkında bir bilgi yokta.
autocad 2010 da appload menüsünden yükledim ama "kotk" kısayolu ile çalışmadı.

Kolay gelsin.

Alıntı
ProhibiT :
Merhabalar Arkadaşlar :)

Sakın nazire gibi anlaşılmasın, ama yaklaşık 15 yıl önce yazdığım bir programı bu konuyla ilgili olduğu için burada bilgi ve ilginize sunmadan geçemedim. Bu son halini buradan bir arakdaşımız smyrna15 için güncellemiştim, sizlerle de paylaşmak istiyorum...
174410-kotk.rar
Associative Elevation olayının update de dahil çözüldüğünü göreceksiniz. Burada anlatması çok uzun detayları var programın, diyalog penceresinden kolaylıkla görebilirsiniz özelliklerini. :)

Selamlar, Sevgiler, Herkese Kolay Gelsin...

Düzenleme: Bu konuyla ilgili olarak, harbi65 arkadaşımızın sorduğu bir soruya karşılık özel mesajda yazdıklarımı burada da paylaşmak istedim;

----------------
Handling dediğimiz kavram: AutoCAD her objeye bir numara veriyor, o obje silinse bile asla o numarayı başka bir objeye vermiyor. Objeyi entget ile aldığınızda 5 gurup kodlu numara (assoc 5) yani.

KotK lispinde de bunu kullandım. Referans kot block'u nun handling numarasını o aileden her kot blokuna invisible attribute olarak veriyorum. Çizim değiştirildiğinde, move, stretch, copy gibi komutlar uygulandığında. Ya da kullanıcı referans kot değerini değiştirdiğinde, veya referans kot blokunun yeri değiştiğinde... O handling numarasından referansını bulup yeni kot değerlerini hesaplıyor ve kot değerlerini update ediyor...

Üstelik KotK'nın bambaşka özellikleri var, ille de yatay düzlemi esas almak zorunda değil. Herhangi bir açıdaki yer düzlemini alabilir. İllede pozitif Y aksı yönünde çalışmak zorunda değil, Negatif Y aksı yönünde de çalışabilir. Referans düzleminin her iki yönünde de çalışabilirsiniz, abarttıysanız kafa aşağı ya da resim üzerine herhangi bir açıyla yatırılmış kesit ve cephelerde de kullananabilirsiniz. Bir çizim içinde sınırsız sayıda cephe ya da kesit çizebilir, her birinin kot gurubunu kendi içinde tutarlı aileler olarak biribirinden bağımsız olarak verebilirsiniz.

Hangi metrik birimde çizerseniz çizin, Kot değerlerini hangi metrik birimde istiyorsanız kolaylıkla pull-down bir menuden seçebilirsiniz. Program başlangıçta, sizin "dimscale" değişkeninizi alır, diyalog box tan değiştirebildiğiniz bir ölçeğe sahiptir. Yani Çiziminizin Global Ölçeğinden farklı ölçekte kotlar verebilirsiniz...

Her zaman bir kot ailesine "add" seçeneğini kullanarak, ilgili kot gurubu içlerinden birine tıklayarak seçip, yeni kotlar ekleyebilirsiniz, refenslarını kendi tanıyıp doğru değer yazılır. İstediğiniz anda, kot gubu içinden bir objeyi silebilir ya da kopyalabilirsiniz. Update edildiğinde her şey yerli yerine oturur, bütün kot değerleri (yeni kopyalananlar da dahil) yenilenirler...

Çalışmamızın herhangi bir noktasında, kot blokunun şeklini Tipini değiştirmek istersek, bütün çizim içindeki block'ları, regen bile yapmadan, ekranda hiç bir obje kıpırdamadan update eder. Bir tek KotK block'u kullandığı için asla kirlilik ve karmaşa yaratmaz. Bir çizim içinde istediğiniz sayıda Kot gurubu yapabilirsiniz, her biri kendi referans objesini unutmaz, ve biribirilerine karışmazlar. Tek ortak noktaları aynı Kot Block'unu kullanmalarıdır. Çizim içinde bir kot ailesini seçip Kot Block'unun tipini değiştirirseniz çizim içindeki bütün kot Block'ları redefine olurlar.

KotK hiç bir şekilde dışarıdan bir block insert etmez, seçilen block tipine göre kendi blocklarını kendi create eder. Kullanılan block'ların kompleks sayılabilecek bir yapısı vardır, invisible attribute olarak kendi aile bağlarını tanır, referansını bilir, unutmaması gerekenleri kendi içinde barındırır. Böylelikle block'ların farklı tanımlanmasından doğabilecek karmaşaların önüne geçilmiş olur.

Aslında bu programla ilgili yazacak çok şey var da, fazla detay, uzun hikaye. Burada paylaştığım versiyonunda çizimde veya kot değerlerinde bir değişiklik yapıldığında, KotK'yı çalıştırıp update edilmek istenen Kot gurubu içinden bir obje seçip güncelleştirmek gerekiyor. Henüz hiç bir ortamda paylaşmadığım versiyonunda ise, Object Reactor kullandım. Yani sonuç olarak Aynı associative Dimension larda olduğu gibi, kotlarla ilgi bir değişiklik olduğunda, kendiliğinden bütün değerler ve özellikler değişiyor. Daha önce de bahsettiğim gibi, sonuçta maddi bir değeri olduğundan ne Source Code'unu ne de herhangi bir compile edilmiş halini hiç bir yerde paylaşmadım...
----------------

ProhibiT (15.05.2012 09:43 GMT)

02.10.2010 18:13    

ProhibiT
Verilen RapidShare linkinden indirdiğiniz KotK.fas, KotK.slb ve Msg.dcL dosyalarını Autocad klasörünün altındaki Support (c:\Program Files\AutoCAD 2010\Support gibi...) klasörüne kopyalayın. Appload kullanarak KotK.fas dosyasını yükleyin (ya da AutoCAD komut satırından (load "kotk.fas") girin). Bundan sonra AutoCAD Komut satırından KotK komutunu girdiğinizde Diyalog penceresi açılacaktır...
Fonksiyonun detaylarını burada anlatmak mümkün değil, oldukça komplike bir program.
Kolay gelsin.

05.10.2010 16:55    

gkazanci
ProhibiT Teşekkür ederim bilgilendirme için.

Ufak bir inceleme yaptım gayet başarılı bir program olmuş.
Eksik olarak gözüme çarpan hizalı kot verme olsaymış daha güzel olurmuş mesela.
Birde koyulan üçgenin çizimini değiştirmek mümkünmüdür? Bir şablon dosyası yok sanırım içerisinde.

06.10.2010 05:08    

bud_0782
teşekkürler

06.10.2010 10:02    

ProhibiT
Fonksiyonu çalıştırdığınızda ekranda açılan diyalog penceresindeki "Select Block" bölümünün altındaki kot işareti resmine tıklayın. Yeni bir pencere açılacak ve 6 değişik kot işaretinden birini seçebileceksiniz... Blok oluşturma işlemi kullanıcıya bırakılamayacak kadar komplike. Bunun için 6 değişik block program tarafından oluşturulur. Program hiç bir şekilde dışarıdan BLock insert etmez, kullanacağı BLock'ları kendisi oluşturur.

Hizalı kot verme işlemine gerek duymadım açıkçası, Polar Tracking açın ya da Osnap Perpendicular açın, rahatlıkla hizalı kot verebilirsiniz...

Daha önce de bahsettim, fonksiyon burada anlatması uzun süreceği için anlatmadığım pek çok özelliğe sahip.
Diyalog kutusundan deneyerek pek çok özelliğini keşfedebilirsiniz...

İstediğiniz birimi kullanarak çizin, istenilen başka bir birimde kotlar verilebilir.

Plan üzerine yatırılmış kısmi kesitler ve görünüşler ile pafta mizampajı gereği ortogonal olmayan açılarda çizilmiş görünüş ve kesitlere kot verebilirsiniz. reference Angle kullanarak istediğiniz açıda yer (zemin) çizgisi seçebilirsiniz. Gene bu bölümdeki, Reverse Angle butonunu kullanarak pozitif doğrultuyu değiştirebilirsiniz. Yani illede Y eksenine paralel kotklar aşağıdan yukarıya doğru artacak diye bir sınırlama yok...

Kolay gelsin...

06.10.2010 10:41    

gkazanci
"kotk" kısayolunudamı değiştirmek mümkün değil :)

06.10.2010 12:29    

ProhibiT
KotK zaten kısayol değil Fonksiyon içinde tanımlanan komut adı. Eğer Block adını kasdediyorsanız, hayır Fonksiyon yalnızca kendi isim verdiği KotK BLock'larını tanır ve bunlarla işlem yapar...

14.01.2011 10:23    

rosna
elinize sağlık. Sormak istediğim birşey var. Son sürümde kotk da "update" secenegini bi türlü bulamadım.
ck da var ama kotk nın bloklarını tanımıyor. tşkler.

14.01.2011 12:23    

ProhibiT
Farklı bir şeyden mi bahsediyoruz acaba? Sorunuzu anlayamadım.
Sol üst taraftaki Operation Type bölümünde "Update" seçeneği sizde görünmüyor mu?

admin (12.12.2017 21:10 GMT)

17.01.2011 10:11    

SENDUR
Biraz geç oldu bu lispe ulaşmak ama gerçekten süper bir lisp şimdiye kadar kullandığım en iyi kot lispi.
Ellirine sağlık ProhibiT hocam

17.01.2011 12:20    

ProhibiT
Teşekkür ederim SENDUR, beğenmenize sevindim.

Benim favori Lisp fonksiyonlarımdan biridir. Ama, burada biraz araya kaynadı gitti, kimsenin dikkatini çekmedi diye düşünüyorum.

Mesela, Select Block ikonuna tıklayıp block tipini değiştirmeyi, ben anlatmamışım, kimse de farketmemiş :)

Belki ilginizi çeker düşüncesiyle, yukarılarda bir yerde paylaştığım bir açıklamayı burada tekrarlamak istiyorum;

Alıntı
ProhibiT :
Referans kot block'u nun handling numarasını o aileden her kot blokuna invisible attribute olarak veriyorum. Çizim değiştirildiğinde, move, stretch, copy gibi komutlar uygulandığında. Ya da kullanıcı referans kot değerini değiştirdiğinde, veya referans kot blokunun yeri değiştiğinde... O handling numarasından referansını bulup yeni kot değerlerini hesaplıyor ve kot değerlerini update ediyor...

Üstelik KotK'nın bambaşka özellikleri var, ille de yatay düzlemi esas almak zorunda değil. Herhangi bir açıdaki yer düzlemini alabilir. İllede pozitif Y aksı yönünde çalışmak zorunda değil, Negatif Y aksı yönünde de çalışabilir. Referans düzleminin her iki yönünde de çalışabilirsiniz, abarttıysanız kafa aşağı ya da resim üzerine herhangi bir açıyla yatırılmış kesit ve cephelerde de kullananabilirsiniz. Bir çizim içinde sınırsız sayıda cephe ya da kesit çizebilir, her birinin kot gurubunu kendi içinde tutarlı aileler olarak biribirinden bağımsız olarak verebilirsiniz.

Hangi metrik birimde çizerseniz çizin, Kot değerlerini hangi metrik birimde istiyorsanız kolaylıkla pull-down bir menuden seçebilirsiniz. Program başlangıçta, sizin "dimscale" değişkeninizi alır, diyalog box tan değiştirebildiğiniz bir ölçeğe sahiptir. Yani Çiziminizin Global Ölçeğinden farklı ölçekte kotlar verebilirsiniz...

Her zaman bir kot ailesine "add" seçeneğini kullanarak, ilgili kot gurubu içlerinden birine tıklayarak seçip, yeni kotlar ekleyebilirsiniz, refenslarını kendi tanıyıp doğru değer yazılır. İstediğiniz anda, kot gubu içinden bir objeyi silebilir ya da kopyalabilirsiniz. Update edildiğinde her şey yerli yerine oturur, bütün kot değerleri (yeni kopyalananlar da dahil) yenilenirler...

Çalışmamızın herhangi bir noktasında, kot blokunun şeklini Tipini değiştirmek istersek, bütün çizim içindeki block'ları, regen bile yapmadan, ekranda hiç bir obje kıpırdamadan update eder. Bir tek KotK block'u kullandığı için asla kirlilik ve karmaşa yaratmaz. Bir çizim içinde istediğiniz sayıda Kot gurubu yapabilirsiniz, her biri kendi referans objesini unutmaz, ve biribirilerine karışmazlar. Tek ortak noktaları aynı Kot Block'unu kullanmalarıdır. Çizim içinde bir kot ailesini seçip Kot Block'unun tipini değiştirirseniz çizim içindeki bütün kot Block'ları redefine olurlar.

KotK hiç bir şekilde dışarıdan bir block insert etmez, seçilen block tipine göre kendi blocklarını kendi create eder. Kullanılan block'ların kompleks sayılabilecek bir yapısı vardır, invisible attribute olarak kendi aile bağlarını tanır, referansını bilir, unutmaması gerekenleri kendi içinde barındırır. Böylelikle block'ların farklı tanımlanmasından doğabilecek karmaşaların önüne geçilmiş olur.

Aslında bu programla ilgili yazacak çok şey var da, fazla detay, uzun hikaye. Burada paylaştığım versiyonunda çizimde veya kot değerlerinde bir değişiklik yapıldığında, KotK'yı çalıştırıp update edilmek istenen Kot gurubu içinden bir obje seçip güncelleştirmek gerekiyor. Henüz hiç bir ortamda paylaşmadığım versiyonunda ise, Object Reactor kullandım. Yani sonuç olarak Aynı associative Dimension larda olduğu gibi, kotlarla ilgi bir değişiklik olduğunda, kendiliğinden bütün değerler ve özellikler değişiyor. Daha önce de bahsettiğim gibi, sonuçta maddi bir değeri olduğundan ne Source Code'unu ne de herhangi bir compile edilmiş halini hiç bir yerde paylaşmadım...
----------------



Kolay gelsin.

Copyright © 2004-2022 SQL: 2.685 saniye - Sorgu: 154 - Ortalama: 0.01743 saniye