TurkCIZIM3D Beta

turkcizim - 04.04.2007 10:12
TurkCIZIM3D Beta

TurkCIZIM3D grafik tabanlı 3 boyut katı modelleme programıdır. Henüz beta versiyonunu yayınladığımız bu program, alanında Türkiye'de ilk ulusal 3D yazılım çalışmalarından biridir. CAD programları gibi çizgisel çizim fonksiyonlarını barındırdığı gibi, küp modelleme tekniği ile istediğiniz bir ürünü veya sahneyi tasarlamanıza olanak verir. Oluşturduğunuz ham modellerden düzgün yüzeyler oluşturmak için Catmul-clark subdivision tekniği kullanılmıştır. Amaç sadece model tasarlamak değil, ileriki sürümlerde ekleyeceğimiz ölçü ve değer girişleri ile üretime yönelik çizimler oluşturabilmektir. Daha evvel hiç katı modelleme programı kullanmamış olanların dahi kısa süre içerisinde kullanabileceği bir arayüz geliştirilmeye çalışılmıştır. Diğer programlarla dosya alışverişi yapabilmektedir. Yafray ve Sunflow gibi açık kaynak kodlu ve ücretsiz render motorları ile gerçekçi render çıktıları alma imkanı sağlanmıştır.

Programın beta sürümü ücretsiz olup geliştirilme aşamasındadır.


Genel Özellikler:

Grid ve gride uydurma seçeneği.
-Nokta yakalama fonksiyonu (Bu özellik geliştirilmektedir.)
-Çizgi çizme (Daire, yay, poligon, yazı vs gibi diğer çizim araçları eklenecektir.)
-Küp, silindir, yüzey çizme (Küre, koni, torus gibi diğer özellikler hazır model olarak var, çizime ilave edilecektir.)
Çizilen çizgilerden poligon yüzey oluşturup katı model yapma.
-Sembol kütüphanesi oluşturma (Programın bulunduğu klasör içindeki Shapes klasörü içerisine istenilen klasörler açılıp içlerine obj formatında dosyalar konulabilir ve bunlar sağ tuşla menüde kullanıcıya sunulur)
-Pan (Çizimi realtime kaydırma) özelliği. Diğer 3D programlardan farklı olarak çizimi CAD programları gibi kaydırır ve origin noktası çizimin
merkezinde kalır.Böylece istenilen şekil üzerinde çalışma daha rahat yapılır. Mousun tekerlek tuşuna basılarak kaydırılırsa pan özelliği aktif olur.
-Rotate (çevirme) özelliği. Realtime 3D çevirme özelliği ile istenilen persfektiften çalışmak mümkün olur. Mousun orta tekerlek tuşuna bir kere
tıklanır ve bırakılırsa çevirme işlemi başlar. Sol tuşla tıklanıldığında çevirmeden çıkılır.
-Görünümler: Tepe,alt, sol, sağ, ön, arka ve izometrik olmak üzere çeşitli görünümlere geçiş mümkündür. Bu geçişlerde seçim ve çizim komutları aynen muhafaza edildiğinden, farklı viewport (görünüm pencereleri) olmadan tek bir pencerede tüm işler yapılabilmektedir.
-Tüm katı modellerde yüzey, kenar ve nokta olmak üzere düzenleme yapmak mümkündür. Herbir obje müstakil olarak seçilip taşınabilir, küçültüp büyütülebilir, çevrilebilir. İstenilirse seçilen obje wireframe (çizgisel) olarak görüntülenebilir. İstenilirse kilitlenip değişikliklerden etkilenmeyebilir veya hafızayı boşaltmak için ekrandan geçici olarak gizlenebilir.
-import (3ds/obj) ve export (obj) özellikleri vardır.
-Kendi özel formatı ile proje tüm materyal, ışık ve kamera özellikleri ile saklanabilir ve daha sonra tekrar açılabilir.
-Dış ortamdan referans resim dosyası alınarak üzerinden çizimler yapılabilir.
-Kendi renderinde Opengl kullanılmıştır.
-Yafray rendere ait materyal yapıları ve render parametreleri kolayca kendi içerisinden yapılabilmektedir.
-Sunflow render adaptasyonu da vardır, bu rendere ait materyal ve render özellikleri bir sonraki sürümde kolaylaştırılmış olarak sunulacaktır.
-Povray render için adaptasyonlar da devam etmektedir.

Obje Modu:

-Taşıma/Çevirme : Seçilen objeyi x,y,z, ve herhangi bir seçim ekseni boyunca taşıma , çevirme mümkündür.
-Scale: Büyütüp küçültme
-Mirror: Objenin eksenlere göre simetrisi
-Yüzeyleri bölme: Seçili yüzeyleri dörde bölme,
-Yumuşatma: Seçilen yüzeyleri Catmul-clark subdivision tekniği ile yumuşatma
-iki objeyi birleştirip tek obje yapma,

Yüzey Modu:

-Taşıma/çevirme/Ölçek
-Extrude: Yüzeyden kendi normali doğrultusunda yeni bir yüzey oluşturma.
-Extrude region: Seçili birden fazla yüzeyden topluca normalleri doğrultusunda yüzey oluşturma.
-inset (offset): Seçili yüzey içerisinde yeni bir yüzey oluşturma.
-inset region :Birden fazla seçili yüzeyin içerisinde ortak bir yüzey oluşturma.
-Yüzeyleri bölme: Seçilen yüzeyleri 4'e bölme
-Yüzeyleri birleştirme: Seçilen iki yüzey arasında köprü oluşturma,
-Yuvarlat:Seçilen yüzeyi yuvarlatma,
-Yumuşat:Seçilen yüzeyleri yuvarlatma,
-Normal yönü değiştir: Seçilen yüzeylerin normal yönünü tersine çevirir.

Kenar Modu:

-Taşıma/Çevirme/Ölçekleme
-Kenarı bölme: Kenarı istenilen sayıda bölmeye yarar.
-Bevel: Kenarı eğmek, kenarlarda köşe yapmak, kenarları yumuşatmak...

Nokta Modu:

-Taşıma/Çevirme/Ölçekleme

-Bevel: Seçilen noktada bir yüzey oluşturma,

-Birleştir:Yüzeylerde seçilen noktaları birleştirerek yeni yüzeyler elde edilmesi özellikleri içerir.


Eklenmesi düşünülen Özellikler:

-Tüm çizim fonksiyonları,

-Dinamik hafıza sistemi ile milyonu aşan poligona sahip şekilleri açabilme,

-Plugin sistemi ile kullanıcıların kendi özel programlarının programa eklenmesini sağlama,

-Povray render için gerekli arayüzü oluşturma.

Yazar: turkcizim
İçerik:
Tag: TurkCIZIM3D Beta versiyonu

Yorumlar :
ibrahim850   03.03.2020 18:20 #16009  

sağol elinize sağlık

geronimoson   27.11.2010 13:47 #13533  

teşekkürler

ciqqq   10.09.2009 12:07 #11719  

bence guzel cunku daha yenı yapım aşamasında bır program eger destek alırsa bu proje epey iyi olur

beyazkurt   14.05.2007 15:08 #4265  

iyi güzel hoş ama biraz yavaş çalışıyor.bilgisayar hızından mı olabilir sizce?ayrıca 3 boyutlu yönü çok güzel.peki nasıl katı modelleme yapabiliriz? yinede autocadokulu ailesine teşekkürler

oguz3480   22.04.2007 10:06 #4015  

arkadaşlar cizimleri nasıl ölçekli olarak çıkara bilirim.örnek 10,50mt,13,50mt alana oturan bir çizim yaptıp platordon çıkarırken ne yapmam gerekir .kursada göstermişler ama ogün ben izleyemedim.bilen arkadaşlardan yardımlar beklerim.Selam ve sevgiler.

gurbetci178   06.04.2007 22:03 #3800  

allah razı olsun hepinizden

Copyright © 2004-2022 SQL: 0.043 saniye - Sorgu: 36 - Ortalama: 0.00119 saniye